2310 798.799 English

Ποιος είναι ο ρόλος του Συστήματος Ψύξης;

Για να εξηγήσουμε πόσο σημαντική είναι η ψύξη θα πρέπει πρώτα να αναφερθεί  πως κατανέμεται η ενέργεια που περιέχεται σε ένα λίτρο καυσίμων:

 

Ενέργεια 1 λτ. καυσίμου

Μόνο το 30% μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια

 

Κατά την ανάφλεξη στον χώρο του κινητήρα αναπτύσσονται θερμοκρασίες έως 2.500oC, και παρά την ψύξη οι θερμοκρασίες στα μπουζί είναι περ. 800oC, στις βαλβίδες περ. 650oC, και στα τοιχώματα των κυλίνδρων περ. 250oC.

Ρόλος της ψύξης είναι ο κινητήρας να αντέξει αυτές τις τεράστιες θερμικές καταπονήσεις επί πολλά χρόνια.

Το σύστημα ψύξης εκτός του ψυγείου αποτελείται και από άλλα 7 μέρη που πρέπει να βρίσκονται μεταξύ τους σε αρμονική λειτουργία για να λειτουργεί το όχημα.

Γιατί ένα σύστημα ψύξης βρίσκεται υπό πίεση;

Υπό κανονικές συνθήκες το σημείο βρασμού του νερού είναι στους 100oC.  Σε κλειστό κύκλωμα το σημείο βρασμού ανεβαινει πχ. στους 108oC. Αυτός ο φυσικός νόμος  χρησιμεύσει και στην βελτίωση της ψύξης. Το σύστημα ψύξης λειτουργεί με πίεση λίγο πάνω από 1,2 bar και το σημείο βρασμού ανεβαίνει στους 118oC. 

Γιατί θα πρέπει στο σύστημα ψύξης να υπάρχει όλο το χρόνο αντιψυκτικό/αντιθερμικό υγρό;

Για την σωστή ψύξη απαιτείται όσο το δυνατόν υψηλότερο σημείο βρασμού. Για να περιοριστεί η αύξηση της πίεσης χρησιμοποιείται μαζί με το νερό και αντιψυκτικό/αντιθερμικό υγρό με βάση την αιθυλενική γλυκόλη, η οποία μειώνει το σημείο τήξης και ανεβάζει το σημείο βρασμού.

Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείται σωστό αντιψυκτικό/αντιθερμικό υγρό;

Τα αντισκωριακά πρόσθετα που υπάρχουν στην αιθυλενική γλυκόλη μετά από μερικά χρόνια (ανάλογα το αντιψυκτικό) χάνουν την ιδιότητα τους και ακόμα και σε φυσιολογική θερμοκρασία, δημιουργείται έντονη διάβρωση (εντονότερη από το νερό) με αποτέλεσμα οξείδωση (σκουριά).  Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να αλλάζει το ψυκτικό υγρό και όχι να συμπληρώνεται.


Print-icon 

Login-iconLogin
active³ 5.3 · IPS κατασκευή ιστοσελίδων · Όροι χρήσης